4 ubat 2020

Sizi rahats覺z eden duygular覺n覺zdan daha g羹癟l羹s羹n羹z

Duygular覺m覺z bazen g繹z羹m羹zde 癟ok b羹y羹k hissedilebilir. Onlardan kurtulamayaca覺m覺z覺 ve duygular覺n bizi yok edeceini d羹羹n羹yoruz.

N繹ropsikolog Judy Ho, Ph.D Kendi Kendini Sabote Etmeyi Durdur diyor: Ger癟ek Motivasyonunuzu A癟覺a 覺karmak 襤癟in Alt覺 Ad覺m, 襤rade G羹c羹n羹z羹 Kullan覺n ve Kendi Yolunuzdan 覺k覺n adl覺 kitab覺nda 繹yle yaz覺yor :

Genellikle olumsuz veya youn duygular korkutucu g繹r羹n羹yor 癟羹nk羹 amorf. A癟覺k s覺n覺rlar覺n olmamas覺, zihninize asla sona ermedii izlenimini verir, bu da bizi duygusal olarak g羹vensiz hissettirebilir. Korku, 羹z羹nt羹, 繹fke, su癟luluk veya utan癟 gibi duygular bir癟ok bak覺mdan hayat覺m覺zdan daha b羹y羹k hissedilebilir, 癟羹nk羹 duygular覺m覺z i癟in tek s覺n覺r zihnimizin onlar覺 ne kadar b羹y羹k ve ne kadar korkutucu yapabileceidir!
Bu y羹zden Dr. Ho zor bir duyguyu fizikselletirmeyi 繹nerir.

Bunun ezici bir duygu ile baa 癟覺kmay覺 kolaylat覺rd覺覺n覺 ve y繹netilebilir g繹r羹nmesini salad覺覺n覺, 癟羹nk羹 herhangi bir somut nesnenin bir balang覺c覺 ve bir sonu olduunu belirtiyor. Everest Da覺 kadar geni bir eyin bile net bir balang覺癟 ve sonu vard覺r.
Psikologlar, 癟ok b羹y羹k duygular ortaya 癟覺kt覺覺nda bu spesifik teknii kullanman覺z覺 繹neririyorlar

  • Rahat癟a oturun ve birka癟 derin nefes al.
  • Duygular覺n覺z覺n fiziksel bir temsilinin ne olaca覺n覺 hayal edin.
  • Herhangi bir nesne olabilir. V羹cudundan yava癟a 癟覺kt覺覺n覺 hayal et.
    Nesneyi d羹羹nmek i癟in be duyunuzu kullan覺n: Hangi renk? Boyutu ve ekli ne olacak? P羹r羹zs羹z veya p羹r羹zl羹, s覺cak veya souk, hafif veya a覺r m覺 hissediyor? Nesnenin kokusu var m覺? Eer 繹yleyse, neye benziyor? Bir 覺s覺r覺k alacak olsayd覺n, tad覺 ne olurdu? Ac覺, eki, tuzlu, tatl覺 veya bu tatlar覺n bir kombinasyonu olabilir mi?
  • A癟覺klaman覺z覺 yaz覺n. Hatta 癟izebilirsin.
  • Nesneyi iki elinde tuttuunuzu d羹羹n羹n.
    Boyutunu, eklini ve rengini ve bununla ilgili baka bir eyi deitirebileceinizi hayal edin.
  • Nesneyi bezelye boyutuna kadar k羹癟羹ltt羹羹n羹z羹 ve elinizde tuttuunuzu d羹羹n羹n. Ve sonra cebinize, c羹zdan覺n覺za veya 癟antan覺za koyduunuzu hayal edin.
  • Duygu younluunu azaltt覺ktan sonra, size ne anlatmaya 癟al覺t覺覺n覺 kefedebilirsiniz. Hangi mesaj覺 g繹nderiyor? Bu mesaj 羹zerinde yap覺c覺, sal覺kl覺 ve 羹retken bir ekilde nas覺l davranabilirsiniz? rnein, 繹fkeniz daha s覺k覺 bir s覺n覺r ayarlaman覺z gereken bir sinyal olabilir. Yaln覺zl覺覺n覺z daha derin balant覺lar kurman覺z gerektiini g繹sterebilir.
襤lginizi ekebilir:   Duygusal Bulama: Ger癟ekten Duygular Bula覺c覺 Olabilir mi?

Benzer ekilde, baka bir yakla覺m tam tersini yapmakt覺r. Bu, olumsuz duygular覺n hayat覺n覺z覺 y繹netmemesini salamak i癟in psikologlar taraf覺ndan 繹nerilen (ve Ho’nun kitab覺nda yer alan) yayg覺n bir tekniktir. rnein, k覺zg覺n olduunuzda sallanmak yerine birini tutabilirsiniz. zg羹n hissettiinizde kendinizi tecrit etmek yerine, bir arkada覺n覺z覺 繹le yemeine davet edersiniz.

Duygular覺n覺z覺 dizginlemek zordur, ancak s羹reci biraz daha kolaylat覺rmak i癟in yukar覺daki gibi yararl覺 stratejilere d繹nebileceinizi unutmay覺n. Yukar覺daki teknik, duygular覺n覺z覺 d繹n羹t羹rebileceiniz 繹nemli bir hat覺rlatmad覺r.

羹nk羹 duygu g羹癟l羹 g繹r羹nse de, siz daha g羹癟l羹s羹n羹z.

Bir cevap yaz覺n