15 ubat 2020

Psikoterapiden Ne Beklemeyin?

Psikoterapiden ne beklemeyin yada bekleyin, birlikte 繹renmeye 癟al覺al覺m. ncelikle h覺zl覺 bir d羹zeltme beklemeyin. Tek bir psikoterapi seans覺n覺n sizin i癟in gerekli olan t羹m tedaviyi kar覺layaca覺n覺 d羹羹nmeyin. 羹nk羹 pek 癟ok say覺da problemleriniz var olabilir. (Buna istisnalar, yetikinlerde , gen癟lerde ve 癟ocuklarda baz覺 spesifik fobiler i癟in tek seans terapisi yetebilmektedir.)

襤lk birka癟 randevu tipik olarak siz ve terapistiniz i癟in tedavinin yararl覺 olup olmad覺覺n覺 (ve ne t羹r) tedavi y繹ntemini belirlemek i癟in kullan覺l覺r. Sizin sorunlar覺n覺z覺 veya 繹zel kayg覺lar覺n覺z覺 繹renmenin yan覺 s覺ra terapistin sizi daha iyi tan覺mas覺na yard覺mc覺 olacak daha geni t覺bbi, sosyal ve aile ge癟miinizin unsurlar覺 hakk覺nda konuman覺z istenecektir.

Baz覺 insanlar i癟in sorunlar覺 ve 繹yk羹leri hakk覺nda a癟覺k癟a konumak olduk癟a rahats覺z edici olabilir. Dier baz覺lar覺 i癟inse bu kendi ba覺na g羹癟l羹 bir rahatlama deneyimidir. Ne olursa olsun, uzun s羹ren d羹羹nce, iliki ya da davran覺 bi癟imlerin覺n anlam kazanmas覺 i癟in, kal覺c覺 bir deiimin ya da 癟繹z羹m羹n, bir avu癟 randevuda yeterince elde edilmesi pek olas覺 deildir.

Bununla birlikte, bilisel davran覺癟覺 terapi , kiileraras覺 psikoterapi veya kabul ve bal覺l覺k terapisi gibi terapilerin, zaman s覺n覺rl覺 olmas覺n覺 beklemek mant覺kl覺d覺r ve m羹mk羹nd羹r . te yandan, bilin癟d覺覺 arzu ve s羹re癟lerin arat覺r覺lmas覺na odaklanan psikodinamik psikoterapi ve psikanaliz, daha b羹y羹k bir zaman aral覺覺 gerektirecektir.

ou durumda, s羹re癟 kolay olmayacakt覺r.

Psikoterapi yorucu bir itir. Kendinize ringe 癟覺kacak boks繹r gibi antremanlara al覺t覺rmal覺s覺n覺z. Bunda yaln覺z olmayacaks覺n;

Terapistiniz de sizinle birlikte 癟ok 癟al覺acakt覺r.

(1) Size tam olarak bir soruna neyin sebep olduu hakk覺nda daha fazla fark覺ndal覺k gelitirmek i癟in 癟al覺acaks覺n覺z (繹rnein, belirli d羹羹nme yollar覺, ka癟覺nma davran覺lar覺, 癟eitli duygular覺 ifade etme veya bunlarla baa 癟覺kma veya iletiim tarz覺),
(2) Y繹ntemler size iyi hizmet eder, yeterli sonu癟 al覺namad覺覺 durumlarda farkl覺 d羹羹nme , yapma, ilikilendirme ve baa 癟覺kma y繹ntemleri denenebilir.

襤lginizi ekebilir:   Hayallerin Kontrolden 覺kmas覺, Maladaptive Daydreaming

Yol boyunca, kendinizi daha iyi hissetmeden 繹nce kendinizi daha k繹t羹 hissettiiniz anlar olabilir. rnein travmatik deneyimler hakk覺nda konumak uykuyu bozabilir. Bakalar覺n覺n size k繹t羹 davrand覺覺 veya bakalar覺na k繹t羹 muamele ettiinizle y羹zlemek 羹z羹nt羹 ve 繹fkeye yol a癟abilir.

Korktuunuz bir eyle y羹zlemek ( s覺n覺fta elinizi kald覺rmak veya boanmaya karar vermek ) k覺sa vadede daha fazla endie yaratabilir. ‘Daha k繹t羹 anlar覺n覺z覺’ hissettiinizde, eskiden de kendinizi k繹t羹 hissettiini unutmay覺n. Belki de bu zor an覺n uzun vadede daha iyi bir eye yol a癟覺p a癟mayaca覺n覺 g繹rmek i癟in biraz zaman vermeye demez mi?

Terapistinizle konumak, bir arkada覺n覺zla konumakla ayn覺 ey deildir.

Terap繹tik iliki dier ilikilerden farkl覺d覺r. Kar覺l覺kl覺 deil iki y繹nl羹 bir sokak deildir. Muhtemelen kendinize ait 繹zel ayr覺nt覺lar覺 psikologunuzla paylaacaks覺n覺z ve size beklediiniz cevap vermeyebilecektir. Daha ziyade, terapistiniz, sizin ve hedeflerinizin 羹zerinde olmas覺 gereken yerlerde ve varsay覺mlar覺n覺z覺 anlamland覺rman覺za yard覺mc覺 olmak i癟in baz覺 terapi t羹rlerinde, kiisel bilgileri neyi ve ne zaman paylaacaklar覺 konusunda s覺n覺rlar belirler. Baz覺 durumlarda bir terapistin belirledii s覺n覺rlar, bakalar覺yla s覺n覺r belirleme yollar覺n覺 da modelleyebilir.

Terapistiniz genellikle size tam olarak ne yapaca覺n覺z覺, hangi karar覺 alaca覺n覺z覺 veya ‘doru’ se癟imi yapt覺覺n覺z覺 s繹ylemez.
Terapistiniz se癟imlerinizin sonu癟lar覺n覺 dorudan yaamayaca覺 i癟in, genellikle a癟覺k talimatlardan ka癟覺nacakt覺r. Ancak terapistinizin sizinle normalden daha samimi ve y繹nlendirici olmas覺na yol a癟abilecek istisnalar vard覺r.

Terapistiniz, hayal etmediiniz dier se癟enekleri d羹羹nmeniz veya belirli bir yol izlemenin olumlu, olumsuz ve ‘aralar覺nda bir yerde’ sonu癟lar覺n覺 d羹羹nmeniz i癟in size rehberlik edecektir.

Ayn覺 terapistle uzun bir zamand覺r 癟al覺覺yorsan覺z, terapistinizin 繹nceki kararlar覺 (ve sonu癟lar覺n覺) veya tekrarlanan durumlar覺 iaretleyebilir. Bu, 繹n羹n羹zdeki karara nas覺l ilerlediinizi veya sonucuyla nas覺l baa 癟覺kaca覺n覺z覺 bildirebilir.

Terapistin size uygun olup olmad覺klar覺na karar vermek birden fazla randevu gerektirebilir. Doru terapisti bulmadan 繹nce birden fazla seans i癟in birden fazla psikologa dan覺man覺z gerekebilir.

襤lginizi ekebilir:   Bir Psikoloa Gitmek

Sizin i癟in En 襤yi Terapisti Bulmak


En iyi uyum insanlara g繹re farkl覺d覺r, ancak aa覺daki sorular覺 g繹zden ge癟irmeniz deerlendirmede size yard覺mc覺 olacakt覺r,

1.Terapist, tehisiniz, klinik deneyimi ve hangi tedaviyi i癟erebilecei konusundaki sizi tatmin edecek sorular覺n覺z覺 yan覺tlad覺 m覺?


2. Terapist profesyonellik i癟indemi (konuma, ofis ortam覺nda, iptal, acil durumlar vb. 襤le ilgili durumlar i癟in uygulama politikalar覺 konuuldu mu)
Terapist sizi d羹羹nd羹recek sorular soruyor mu?


3. Psikoterapiye balaman覺z i癟in herhangi bir zorluk yaarsan覺z, terapistle a癟覺k癟a konumak sizi ne kadar rahat hissederecek ?

4. Sizinle olan etkileimleri, mizah kullan覺m覺, bir seans s覺ras覺nda duygusal durumunuzu alg覺lama ve ele alma yetenekleri de dahil olmak 羹zere tarz覺n覺 seviyor musunuz?

Bu konular覺 mutlaka deerlendirin ve o ekilde karar verin. Unutmay覺n terapiye daha iyi olmak i癟in gidiyorsunuz.

Bir cevap yaz覺n