8 ┼×ubat 2020

├ľn├╝n├╝ze ├ž─▒kan engelleri nas─▒l a┼čacaks─▒n─▒z.

Ya┼čam bize bazen veya her zaman ├Ân├╝m├╝ze engeller, yolumuza k├╝├ž├╝k ta┼člar ├ž─▒karabilir. Bu engeller nispeten k├╝├ž├╝k olabilir: bir i┼č projesi yolunuza gitmez, meslekta┼č─▒n─▒z sizi ├╝zebilir, k─▒r─▒c─▒ olabilir, araban─▒z ├žal─▒┼čmaz, b├╝y├╝k bir projeden ├Ânce hastalan─▒rs─▒n─▒z, ├žocuklar─▒n─▒z uyuyamaz .

Veya bu ta┼člar b├╝y├╝k olabilir ve (ba┼člang─▒├žta) a┼č─▒lmaz g├Âr├╝nebilir: ─░lk tercih etti─činiz okula giremezsiniz. Bir ihaleyi alamazs─▒n─▒z. ─░┼čini kaybedersin. ─░li┼čkiniz sona eriyor. Ameliyat laz─▒md─▒r para yetersizdir.

B├╝y├╝k ya da k├╝├ž├╝k, bu durumlar ├žok bunalm─▒┼č ve sinirli hissetmenize neden olabilir. Bu gibi durumlarda aceleci kararlar al─▒rs─▒n─▒z – ve sonra pi┼čmanl─▒k duyars─▒n─▒z.

T├╝m bu reaksiyonlar ve eylemler tamamen anla┼č─▒labilir, ├ž├╝nk├╝ ya┼čamda etkili bir ┼čekilde devam etmek genellikle sa─člam irade ve beceriler gerektirir. Engeller Sorun de─čil. ├ç├╝nk├╝ onlar─▒ kesinlikle ge├žebilirsiniz.

Ya┼čam─▒n ka├ž─▒n─▒lmaz zorluklar─▒na ve de─či┼čikliklerine nas─▒l sa─čl─▒kl─▒ bir ┼čekilde adapte olabilece─čimize dair anlay─▒┼člar i├žin deneyimli psikologlar─▒n ├Ânerileri:

Duygular─▒n─▒z─▒ i┼čleyin. Bir durum bizi ┼ča┼č─▒rtt─▒─č─▒nda, s─▒k s─▒k incinme, ├Âfke ve kay─▒plar─▒ atlamaya ├žal─▒┼č─▒yoruz ve sadece bir sonraki ya┼čam de─či┼čikli─čine reaktif olarak ilerliyoruz. Bununla birlikte, bu bizi duygusal kararlar almaya veya s├╝rekli bir stres durumunda ya┼čamaya y├Ânlendirebilir.

┼×ok ve korkuyu i┼člemek yerine i┼činizi kaybettikten sonra hemen yeni bir pozisyon aramaya ba┼člars─▒n─▒z. Ba┼čka bir i┼če girdi─činizde, ko┼čullar ├Ânceki rol├╝n├╝zden farkl─▒d─▒r, ancak s├╝rekli kovulman─▒zdan endi┼če duyars─▒n─▒z. Ve kendi ba┼čar─▒n─▒z─▒ sabote etmeye ba┼čl─▒yorsunuz.

Duygular─▒n─▒z─▒ hissetmenize izin vermek ├Ânemlidir. Bu, ├╝z├╝nt├╝den ├Âfkeye, hayal k─▒r─▒kl─▒─č─▒na kadar k─▒zg─▒nl─▒─ča kadar her ┼čey olabilir. Ortaya ├ž─▒kan duygular─▒ yarg─▒lamay─▒n. Onlar─▒ kar┼č─▒lamaya ├žal─▒┼č─▒n.

Ders Al─▒n. Neler oldu─čunu g├Âzlemlemeyi ve neden oldu─čunu ke┼čfedin. Bu durumdan ne ├Â─črenebilirsiniz? Kendiniz hakk─▒nda ne ├Â─črenebilirsiniz? Belki ├╝zerinde ├žal─▒┼čman─▒z gereken bir ┼čey vard─▒r (├Ârne─čin, endi┼čenizi veya ├Âfkenizi daha iyi y├Ânetmek ; sonu├žlara atlamamak; daha olumlu bir perspektif tutmak; projelere daha ├Ânce ba┼člamak). Ba┼č─▒n─▒za gelenlerin bir dahaki sefere olmamas─▒ i├žin ne yapabilirsiniz? Gelecekte durumu nas─▒l daha iyi ele alabilirsiniz?

─░lginizi ├çekebilir:   Sosyal Bilimlerin Krali├žesi; Psikoloji Nedir ?

Y─▒k─▒c─▒ d├╝┼č├╝nceleri yeniden ├žer├ževelendirin. De─či┼čimden bunald─▒─č─▒m─▒z zaman, zihinlerimiz her t├╝rl├╝ felaket ve en k├Ât├╝ senaryolarla ortaya ├ž─▒kmaya ba┼člar. Bir i┼či kaybeden ve sonra kendini korkun├ž bir ├žal─▒┼čan olarak g├Âren ve asla ba┼čka bir i┼č bulamayaca─č─▒n─▒ s├Âylemeye ba┼člayan biri hayal edin.

─░├žinde bulundu─čunuz durumdan kurtulman─▒n ba┼čka bir yolu korkular─▒n─▒z─▒n ger├žekli─čini ke┼čfetmektir. T├╝m endi┼čelerinizi listeleyin ve bunlardan hangilerinin kendinize olma olas─▒l─▒─č─▒n─▒ sorun.

T├╝m bu korkular─▒ y├╝ksek sesle s├Âyleyerek duyun, bazen bu ger├že─či daha a├ž─▒k g├Ârmenize yard─▒mc─▒ olmak i├žin yeterlidir.

G├╝├žl├╝ bir destek sistemi olu┼čturun. Bu ├Âzellikle beklenmedik bir kay─▒pla u─čra┼č─▒rken faydal─▒d─▒r. Destek sisteminiz ÔÇťhem kayb─▒n─▒z─▒ payla┼čan insanlar hem de ki┼čisel olarak etkilenmeyen yabanc─▒lar─▒ÔÇŁ i├žerebilir. Ayr─▒ca a─čr─▒n─▒z─▒ i┼člemenize, i├žg├Âr├╝leri ortaya ├ž─▒karman─▒za ve yeni ara├žlar ├Â─črenmenize yard─▒mc─▒ olabilecek bir psikolog uzman─▒ da i├žerebilir.

Esnekli─činizi hat─▒rlay─▒n. ┼×u anda, stresli ve savunmas─▒z oldu─čunuzda, ne kadar g├╝├žl├╝ ve esnek oldu─čunuzu g├Ârmek zordur. Sorun ya┼č─▒yorsan─▒z, bir arkada┼č─▒n─▒zdan beyin f─▒rt─▒nas─▒ yapman─▒za yard─▒mc─▒ olmas─▒n─▒ isteyin.

De─či┼čime a├ž─▒k olun. ÔÇťBazen ileriye giden tek bir yol oldu─čunu s├Âyleyen bir zihniyete kap─▒l─▒r─▒z ve e─čer bu yolda de─čilseniz yanl─▒┼č bir ┼čeyler vard─▒r diye d├╝┼č├╝n├╝r├╝z. Ancak, de─či┼čimi benzersiz, daha ├╝retken ├ž├Âz├╝mler bulmak i├žin bir f─▒rsat olarak g├Ârmeye ├žal─▒┼č─▒n.

Biyografileri okuyun. Bu ilgisiz bir ipucu gibi g├Âr├╝nebilir, ancak biyografiler tipik olarak ÔÇťinsanlar─▒n zorluklar─▒ ve beklenmedik zorluklar─▒ nas─▒l a┼čt─▒klar─▒ ve bunun i├žin daha iyi olduklar─▒ÔÇŁ ├╝zerine odaklan─▒r. Biyografiler bize m├╝cadelelerimizde yaln─▒z olmad─▒─č─▒m─▒z─▒ ve ac─▒lar─▒m─▒z─▒ olumlu bir ┼čeye y├Ânlendirebilece─čimizi hat─▒rlat─▒r.

Uyum sa─člamak zordur. Sonu├žta, zorlu durumlar sadece ┼čudur: zorlu . G├Âz korkutucu ve ezici. Bir dizi rahats─▒z edici, ├želi┼čkili duygular─▒ tetikleyebilirler. Bu duygular─▒ hissetmenize izin verin ve ba┼č─▒n─▒za gelenlerle, onlardan ka├žmay─▒n. Bunlar ÔÇťSize yeni ve harika bir ya┼čam alan─▒ a├žabilirÔÇŁ.

─░lginizi ├çekebilir:   Kal─▒pla┼čm─▒┼č davran─▒┼č bi├žimlerini de─či┼čtirin

Bir cevap yaz─▒n