2 ┼×ubat 2020

ÔÇťHay─▒rÔÇŁ diyebilmeyi ├Â─črenmek ├Ânemlidir.

S─▒r de─čil, i┼č d├╝nyas─▒ ├žal─▒┼čanlardan her zaman daha fazlas─▒n─▒ talep ediyor; daha fazla esneklik, ├ževiklik, dayan─▒kl─▒l─▒k, ayn─▒ zamanda yenilik getirebilme ve kendini kabul ettirebilme becerileri. Bu istekler, baz─▒lar─▒ i├žin uyar─▒c─▒ bir meydan okuma olmas─▒na ra─čmen, kendine g├╝ven eksikli─či bulunanlar i├žin zorlu birer s─▒nav olabiliyor. ÔÇť├ço─čunlu─ču temsil eden son gruptakiler, g├Âr├╝nmezlik ya da a┼č─▒r─▒ adaptasyon kart─▒n─▒ oynamaya e─čilimlidirler, bu da fiziksel ve psikolojik enerji anlam─▒nda ├žok pahal─▒ya mal olur. Ayn─▒ zamanda y├Ânlendirici ve k├╝├ž├╝mseyici bir y├Ânetimin ÔÇśk─▒raca─č─▒ÔÇÖ ilk ki┼čiler de onlar olur. ─░┼č hayat─▒nda devaml─▒ kullan─▒lacaklar─▒ndan bahsetmiyorum bile.ÔÇŁ Bu s├Âzleriyle ├Âzg├╝ven ve ├Âzfark─▒ndal─▒─č─▒n i┼č hayat─▒ndaki ├Ânemini vurgulayan kariyer ko├žu Latifa GalloÔÇÖya g├Âre, ki┼činin kendilik bilincine ve yeteneklerine olan g├╝veni d├╝zenli al─▒┼čt─▒rmalar yaparak geli┼čebiliyor. Bu al─▒┼čt─▒rmalar ki┼činin hem ├Âzg├╝ven eksikli─či k─▒s─▒rd├Âng├╝s├╝nden kurtulmas─▒n─▒, hem de zedelenmi┼č ├Âzg├╝venini onarmay─▒ ama├žl─▒yor.

360┬░ pozitif

En az be┼č ki┼čiye (isterseniz 10ÔÇÖa kadar ├ž─▒kabilirsiniz) ├Âz├╝nde ┼ču mesaj─▒ i├žeren bir e-posta g├Ânderin: Bir ├Âzfark─▒ndal─▒k veya ki┼čisel geli┼čim ├žal─▒┼čmas─▒n─▒n bir par├žas─▒ olarak, benim i├žin ┼ču iki soruyu cevaplaman─▒ rica ediyorum:

+Sende pozitif bir iz b─▒rakm─▒┼č oldu─čum bir veya birka├ž olay─▒ benimle payla┼čabilir misin?

+Hangi ko┼čullar alt─▒nda hangi yetenek, beceri veya niteliklerimin ortaya ├ž─▒km─▒┼č oldu─čunu bana k─▒saca anlatabilir misin?

Gelen yan─▒ttan do─čan pozitif enerji ak─▒┼č─▒n─▒ ├Âz├╝msemek i├žin kendinize zaman ay─▒r─▒n ve bedeninizde hissedin. ─░lk seferde kendinizi s─▒k─▒lm─▒┼č, hatta rahats─▒z hissedebilirsiniz. Bu duyguyu kabullenin ve onu bir sebeple veya ge├žmi┼č bir durumla ili┼čkilendirmeye ├žal─▒┼č─▒n. ├ľrne─čin ailenizden ├Âvg├╝ al─▒yor muydunuz? Size nas─▒l hitap ediyorlard─▒? Konu┼čtu─čunuz ki┼činin bahsetti─či ana geri d├Ân├╝n ve e-postada anlat─▒lan yetene─či ve kayna─č─▒n─▒ harekete ge├žirdi─činiz an─▒ tekrar ya┼čay─▒n. Bu an─▒ tamamen sahiplenin. Gurur, ba┼čar─▒ ve yetkinlik hislerini tad─▒n. Bu e-postalar─▒ yazd─▒r─▒n ve d├╝zenli olarak tekrar okuyun. ├ľzellikle kendinizi zay─▒f hissetti─činizde ve i┼č g├Âr├╝┼čmesi, proje sunumu gibi ge├žilmesi gerekli s─▒navlar ├Âncesinde bu y├Ânteme ba┼čvurabilirsiniz.

─░lginizi ├çekebilir:   Psikolojide Etik ─░lkelerin Temel Noktalar─▒

Yetenekler ve ba┼čar─▒lar kalkan─▒

Bir dosya ka─č─▒d─▒ al─▒n ve i├ži ├╝├ž par├žaya b├Âl├╝nm├╝┼č bir kalkan ├žizin. Sa─čdaki k─▒sma, 360┬░ pozitif al─▒┼čt─▒rmas─▒ndan ortaya ├ž─▒kan ├╝├ž niteli─činizi yaz─▒n. Soldaki b├Âl├╝me, ├╝├ž yeni veya daha eski ba┼čar─▒n─▒z─▒ yaz─▒n. Son olarak da, ortaya veya ikisinin alt─▒ndaki k─▒sma, ├Âzellikle takdir etti─činiz bir ki┼činin (├╝nl├╝ ya da de─čil) ismini yaz─▒n ve onda ├žok de─čerli buldu─čunuz ├Âzellikleri listeleyin. Bu kalkan─▒ g├Âz├╝n├╝z├╝n ├Ân├╝nde tutun. 360┬░ pozitif al─▒┼čt─▒rmas─▒ndaki mektuplar─▒n yan─▒nda olsun ve yazd─▒klar─▒n─▒z─▒ d├╝zenli olarak okuyun. Hayran oldu─čunuz ki┼čiye atfetti─činiz ├Âzelliklerin i├žinizde ta┼č─▒d─▒─č─▒n─▒z ancak ┼ču an muhtemelen uykuda yani ├Âzfark─▒ndal─▒k alan─▒n─▒z d─▒┼č─▒nda oldu─čunu unutmay─▒n.

K├Âklenin ve b├╝y├╝y├╝n

ÔÇťA─ča├žÔÇŁ ismi verilen bu al─▒┼čt─▒rma, hareket enerjisini kullanmaya ge├žmeden ├Ânce k├Âklenmeyi, merkezlenmeyi ve devinim sa─člamay─▒ ama├žl─▒yor. ─░┼če gitmeden ├Ânce her sabah uygulanabilen bu al─▒┼čt─▒rma, sizi zorlayan imtihanlardan ├Ânce de ├žok etkili (toplum ├Ân├╝nde konu┼čma, g├Âz korkutucu y├╝z y├╝ze bir g├Âr├╝┼čme vb.). Tercihen ├ž─▒plak ayak, g├Âzleriniz kapal─▒, omuzlar─▒n─▒z gev┼čemi┼č ┼čekilde ayakta durun. Ayaklar─▒n─▒z─▒n yerle temas edi┼čini hissedin. Ayaklar─▒n─▒z─▒n taban─▒ndan topra─č─▒n derinliklerine giden k├Âklerin ├ž─▒kt─▒─č─▒n─▒ ve topra─č─▒n g├╝c├╝ ve enerjisinden beslendiklerini hayal edin. Bu enerjinin aln─▒n─▒za kadar y├╝kseldi─čini, ayaklar─▒n─▒zdan ba┼č─▒n─▒za t├╝m bedeninizin bu enerjiyle ─▒┼č─▒ldad─▒─č─▒n─▒ hissedin. Bu histe bir s├╝re kal─▒n. Derin bir nefes al─▒n. V ┼čekli olu┼čturacak ┼čekilde kollar─▒n─▒z─▒ yanlara do─čru kald─▒r─▒n. Enerjinin parmak u├žlar─▒n─▒za kadar yay─▒ld─▒─č─▒n─▒ hayal edin. Bu dikey pozisyonda k├Âklerinizi sa─člamla┼čt─▒rd─▒ktan sonra, r├╝zgar─▒n g├Âvdenizi ve yukar─▒ya kalk─▒k kollar─▒n─▒z─▒ soldan sa─ča ve ileri geri hareket ettirdi─čini hayal edin. Duru┼čunuzdaki esnekli─či ve kat─▒l─▒─č─▒ hissedin.

Andaki ihtiya├žlar─▒n─▒z─▒ belirleyin

Bu i├žg├Âr├╝ al─▒┼čt─▒rmas─▒n─▒n amac─▒, net talepler ortaya koymay─▒ ba┼čarabilmek i├žin ihtiya├žlar─▒n─▒z─▒ belirleyebilmektir. Do─čru davran─▒┼člar─▒ benimsemek ve gerekti─činde sizin i├žin yanl─▒┼č olaca─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝n├╝z tekliflere ÔÇťHay─▒rÔÇŁ diyebilmeyi ├Â─črenmek ├Ânemlidir. ├ľrne─čin ├žal─▒┼čma ritminizi d├╝┼č├╝rmek istedi─činiz bir d├Ânemde olman─▒za ra─čmen yeni bir dosyay─▒ kabul etmek gibi bir durumda bunu yapabilirsiniz. Sessiz ve sakin bir yer se├žin, rahat├ža oturun ve g├Âzlerinizi kapat─▒n. Dikkatinizi nefesinize verin. Omuzlar─▒n─▒z─▒ gev┼četin ve rahatlamak i├žin birka├ž dakika kendinize ay─▒r─▒n. Ard─▒ndan nelere ihtiyac─▒n─▒z oldu─čunu kendinize sorun. Soruyu kendinize y├╝ksek sesle de sorabilirsiniz. ├ľrne─čin ihtiyac─▒n─▒z zaman, sayg─▒, destek, bilgi, e─čitim, zam, sessizlik, dinlenme veya daha iyi bir ileti┼čim olabilir. Neye ihtiyac─▒n─▒z oldu─čunu kavrad─▒ktan sonra bunu yaz─▒ya d├Âk├╝n: ÔÇťGer├žekten ÔÇŽÔÇŽ ihtiyac─▒m var.ÔÇŁ Ard─▒ndan ilk somut ad─▒m─▒ nas─▒l atabilece─činizi kendinize sorun. Harekete ge├žmek i├žinse bir sonraki al─▒┼čt─▒rmaya ge├žin.

─░lginizi ├çekebilir:   Psikologlar zeka konusunda ne d├╝┼č├╝n├╝yor?

DESC* y├Ântemi

─░ngilizce ÔÇťdescribeÔÇŁ (tan─▒mlamak), ÔÇťemotionÔÇŁ (duygu), ÔÇťsolutionÔÇŁ (├ž├Âz├╝m) ve ÔÇťconclusionÔÇŁ (sonu├ž) kelimelerinin ba┼č harflerinden olu┼čan DESC, ayn─▒ zamanda ÔÇťdescribeÔÇŁ kelimesinin k─▒saltmas─▒d─▒r. Bu y├Ântem, t├╝m g├╝├žleri kendi taraf─▒n─▒za ├žekerek harekete ge├žmenizi sa─člar. G├╝ven eksikli─činin sadece sorunlar─▒ daha da k├Ât├╝le┼čtiren ka├ž─▒nma veya boyun e─čme gibi davran─▒┼člar─▒ benimsemeye yol a├žt─▒─č─▒n─▒ ak─▒lda tutmak gerekir. S├Âz konusu ├Ânemli g├╝nden ├Ânce evde kendi kendinize DESC al─▒┼čt─▒rmas─▒yla antrenman yapabilirsiniz. T─▒pk─▒ bir akt├Âr gibi bir├žok kez prova yapmaktan ├žekinmeyin.

Tan─▒mlay─▒n: De─či┼čmesini g├Ârmeyi istedi─činiz durumu m├╝mk├╝n en nesnel ┼čekilde tan─▒mlay─▒n (├ľrne─čin size sayg─▒s─▒zl─▒kta bulunuldu, g├Ârmezden gelindiniz). Olaylar─▒n nesnel olarak tan─▒mlanmas─▒ hem y├╝kselen duygulara baraj tutman─▒n hem de muhatap kar┼č─▒s─▒nda kendini e┼čit ve kontrolde konumland─▒rman─▒n ├žifte avantaj─▒na sahiptir.

Duyguyu bulun: E─čer incinmi┼č, hor g├Âr├╝lm├╝┼č, ihmal edilmi┼č hissetmi┼čsek, duygular─▒m─▒z─▒ kelimelere d├Âkmek duygusal y├╝k├╝ bo┼čaltmam─▒z─▒ ve de sayg─▒ duyulmam─▒z─▒ sa─člar. Bu ayn─▒ zamanda di─čerlerine de su├žlanmad─▒klar─▒ veya sald─▒r─▒ya u─čramad─▒klar─▒ mesaj─▒n─▒ vererek onlar─▒ bu duyguda yer almaya davet eder.

├ç├Âz├╝m aray─▒n: ├ç├Âz├╝m, sizin i├žin tatmin edici olmayan bir durumun de─či┼čtirilmesiyle ilgilidir. Muhatab─▒n─▒za ihtiyac─▒n─▒z─▒ ifade edin ve m├╝mk├╝nse birlikte bir ├ž├Âz├╝m aray─▒n. Ayr─▒ca ├Âncesinde sessiz bir yerde oturup andaki ihtiyac─▒n─▒z─▒ kar┼č─▒layabilecek ┼čeyler ve eylemde bulunmak i├žin tercih edebilece─činiz yollar hakk─▒nda d├╝┼č├╝nmek i├žin kendinize zaman ay─▒rabilirsiniz. Bunlar─▒ yazmak ├Ânem s─▒ras─▒na g├Âre d├╝zenlemenizi ve s─▒ralaman─▒z─▒ sa─člar. Size fikrini verecek, ayd─▒nlatacak bir yak─▒n─▒n─▒zdan da destek alabilirsiniz. Sonu├žlar─▒ anlat─▒n: Di─čer ki┼čiye bu de─či┼čikli─čin size, ili┼čkinize ve ┼čirkete getirece─či t├╝m faydalar─▒ anlat─▒n.

Bir dosya ka─č─▒d─▒ al─▒n ve ikiye b├Âl├╝n. Sol tarafa olumlu bir onaylama yaz─▒n. ├ľrne─čin, ÔÇťBu g├Ârevi ger├žekle┼čtirebilecek kapasiteye sahibimÔÇŁ, ÔÇťBu toplant─▒da konu┼čmay─▒ ba┼čaraca─č─▒mÔÇŁ, ÔÇťBeni ├žekindirmelerine art─▒k izin vermiyorumÔÇŁ. Bu, ger├žekle┼čtirmek istedi─činiz bir proje de olabilir (┼čirket veya pozisyon de─či┼čikli─či, bir e─čitim veya maa┼č art─▒┼č talebinde bulunmak). Olumlu onaylama ifadesini ya da ger├žekle┼čtirmek istedi─činiz projeyi yazmaya devam edin. ─░├ž d├╝nyan─▒zdaki negatif yarg─▒├ž olumlamalara m├╝dahale etmek i├žin ortaya ├ž─▒kar. Yarg─▒├ž ortaya ├ž─▒kt─▒─č─▒nda, sayfan─▒n sa─č taraf─▒na ge├žin ve t├╝m negatif d├╝┼č├╝nceleri t├╝kenene kadar yaz─▒n. Ard─▒ndan sol s├╝tuna geri d├Ân├╝n ve yarg─▒├ž tekrar belirene kadar olumlu onaylamay─▒ veya ger├žekle┼čtirilecek projeyi yazmaya devam edin. Zihninizde sadece olumlu onaylama veya proje kalana ve yarg─▒├ž zihninizi terk edene kadar yazmaya devam edin. Sonunda b├╝y├╝k harflerle ÔÇťBa┼čard─▒m ve kendimle gurur duyuyorum!ÔÇŁ yaz─▒n ve birka├ž kez okuyun.

─░lginizi ├çekebilir:   ├ľedipal ├çat─▒┼čma & Elektra Sendromu

Bir cevap yaz─▒n