7 ubat 2020

Depresyonunuz Varsa Yemeniz Gereken 5 Sal覺kl覺 G覺da

Hangi yiyeceklerin depresyonu yenmenize yard覺mc覺 olabileceini mi merak ediyorsunuz?Yediiniz ey sadece fiziksel sal覺覺n覺z ve genel huzurunuz deil, ayn覺 zamanda duygusal ve zihinsel sal覺覺n覺zda da 繹nemli bir rol oynar.

Ne yaz覺k ki, depresyon halindeyken, doru yemeyi kolayca unutabilirsiniz.  Bununla birlikte, pek 癟ok arat覺rma , beslenmenin uzun s羹reli 癟aresizlik, umutsuzluk, 羹z羹nt羹 ve dier depresyon belirtilerini savuturman覺za yard覺mc覺 olmak i癟in bir 癟are olabileceini s繹yl羹yor.

Sal覺kl覺 bir diyetin, kendinizi nas覺l hissettiiniz de dahil olmak 羹zere g羹nl羹k yaam覺n覺z 羹zerinde olumlu bir etkisi olabilir. Hangi be yiyecein a覺rt覺c覺 antidepresan 繹zelliklere sahip olduunu 繹renmek i癟in okumaya devam edin.

Triptofan Zengini Proteinli G覺dalar( Uyku ve ruh halini dorudan etkiler )

Depresyon zihninizi olumsuz etkileyebilir ve zihinsel enerjinizi gasp edebilir.Bu y羹zden depresyonda olduunuzda neredeyse b羹t羹n g羹n k繹t羹 hissediyorsunuz.襤yi haber u ki, sal覺kl覺 proteinler t羹ketmek ruh halinizi d羹zeltebilir ve enerjinizi art覺rabilir.

Depresif bir d繹nemden sonra toparlaman gerekiyorsa, az yal覺 peynir, yourt, soya 羹r羹nleri, k羹mes hayvanlar覺, bal覺k, yas覺z s覺覺r eti, bezelye ve fasulye gibi protein a覺rl覺kl覺 kaynaklara y羹klemeniz 繹nerilir. 

Bilim , triptofan a癟覺s覺ndan zengin proteinli g覺dalar覺n depresyonu olan insanlara yard覺mc覺 olabileceini g繹stermitir. Triptofan, tavuk, ton bal覺覺 ve hindi gibi g覺dalarda bulunan 癟ok fonksiyonlu bir amino asittir. V羹cudunuz doal olarak triptofan yapamaz, bu y羹zden yiyecek veya takviyelerle alman覺z gerekir.

Bir dizi 癟al覺ma , depresyondaki bireylerin bu amino asidin deerinin normal insanlardan daha d羹羹k seviyelere olduunu ortaya koymutur.  Dier arat覺rmalar, v羹cuttaki ciddi d羹羹k triptofan seviyelerinin  anksiyete ,  haf覺za bozukluu ve depresyon gibi bilisel bozukluklara katk覺da bulunabileceini g繹stermitir .

Nas覺l 癟al覺覺r? V羹cudumuz doal olarak protein yapmak i癟in triptofan kullan覺r, ancak daha sonra B6 vitamini, melatonin ve serotonin 羹retmek i癟in kullan覺lan 5-hidroksitriptofan (5-HTP) ad覺 verilen yararl覺 bir molek羹le d繹n羹t羹r羹lebilir. Son iki biyokimyasal, depresyon belirtilerini azaltmaya yard覺mc覺 olan hormonlard覺r.

襤lginizi ekebilir:   Psikolojide Etik 襤lkelerin Temel Noktalar覺

Serotonin, beyin de dahil olmak 羹zere 癟eitli biyolojik s羹re癟ler ve organlar 羹zerinde olumlu etkisi olan, iyi hissettiren bir hormondur. Beyin kimyas覺n覺 etkiler ve davran覺, ruh hali ve uykunuzu gelitirir. 襤lgin癟tir, 癟ou depresyon ilac覺 ve tedavi se癟enei beyninizdeki serotonini artt覺rmak i癟in tasarlanm覺t覺r.

Bu ama癟la, triptofan a癟覺s覺ndan zengin proteinler yemek, serotonin 羹retimini d羹zenlemek i癟in 癟ok daha g羹venli ve daha doal bir yoldur.  Sonu癟ta, lezzetli yiyeceklerden ayn覺 etkileri alabildiinizde re癟eteli ila癟lar覺n yan etkileriyle neden uraas覺n覺z?

Daha 繹nce de belirttiimiz gibi, triptofan, uykunuzda 繹nemli bir rol oynayan bir hormon olan melatonin 羹retimini tevik eder . Depresyon, uykusuzlua d繹n羹erek durumu k繹t羹letiren uykusuz gecelere yol a癟abilir. Melatonin varl覺覺, beyin 羹zerinde sakinletirici bir etkiye sahiptir, bu da daha h覺zl覺 yatman覺za ve uzun, kesintisiz uykunun tad覺n覺 癟覺karman覺za yard覺mc覺 olur.

Astaksantin Zengini G覺dalar ve Takviyeler

Astaksantin, maya, yosun, alabal覺k, karides, yenge癟ler ve dier deniz 羹r羹nlerinde doal olarak bulunan terpen ad覺 verilen k覺rm覺z覺ms覺 pigmentlerin bir s覺n覺f覺d覺r. En 癟ok Pasifik somonunda b羹y羹k miktarlarda bulunur.

Arat覺rmac覺lara g繹re astaxanthin beyninizin i癟in mucizeler yapabilir. Bu nedenle Alzheimer Hastal覺覺, Parkinson Hastal覺覺 ve demans gibi bilisel gerileme rahats覺zl覺klar覺 olan yal覺lar i癟in en 癟ok 繹nerilen ek besin haline gelmitir.

Beyninizde astaksantin, genellikle anksiyete, stres, panik atak ve depresyondan sorumlu olan serbest radikallere kar覺 savamaya yard覺mc覺 olmak i癟in anti-enflamatuar 繹zelliklerini kullan覺r. Ayr覺ca oksidatif stresi azaltmaya yard覺mc覺 olur ve kan ak覺覺n覺 iyiletirir .

Triptofan gibi, astaksantin serotoninin etkisi ile depresyonun tedavisine yard覺mc覺 olur. Hipotalamus, striatum, frontal korteks ve hipokampus olmak 羹zere beynin 繹nemli alanlarda serotonin hormonunun seviyelerini art覺rd覺覺 ortaya 癟覺km覺t覺r.

Bu yeterince 癟arp覺c覺 deilse, astaksantinin, 繹zellikle cildiniz 羹zerinde yalanmay覺 gerilettii bulunmutur. 

Ceviz ve Yal覺 Bal覺klar (Omega-3)

Uskumru, levrek, sardalya ve ceviz gibi yal覺 bal覺klar, b羹y羹k bir omega-3 ya asitleri kayna覺d覺r. Bu muhteem ya asitlerinin depresyonu nas覺l azaltt覺覺n覺 ve beyin fonksiyonunu nas覺l desteklediini g繹steren pek 癟ok 癟al覺ma mevcuttur. Beynin y羹zde 80’inin kendisinin lipitlerden olutuu g繹z 繹n羹ne al覺nd覺覺nda, ya asitlerinin 癟ekirdek aktivitesinde ve zihinsel sal覺覺nda neden kritik bir rol oynad覺覺n覺 g繹rmek zor deildir.

襤lginizi ekebilir:   Wilhelm Schmid - Mutsuz Olmak

Bir 癟al覺mada , arat覺rmac覺lar d羹zenli olarak bal覺k t羹keten kiilerin depresyon riskini y羹zde 15 azaltabileceini bulmulard覺r. Sadece bu deil – baka bir 癟al覺ma , omega-3’te a覺r bal覺k yemenin depresyon ilac覺n覺n etkilerini art覺rabileceini de dorulad覺.

Kendinizi sadece bal覺kla s覺n覺rland覺rmay覺n; deniz 羹r羹nlerini de deneyebilirsiniz. Vejeteryansan覺z ceviz ve zeytinya覺n覺 tercih edebilirsiniz.

Koyu Yeil Yaprakl覺lar

Maj繹r depresif bozukluklar ciddi beyin iltihab覺 ile balant覺l覺d覺r . Paz覺, lahana, 覺spanak vb. Gibi koyu yaprakl覺 yeillikler, v羹cudunuzu her t羹rl羹 iltihaplanmaya kar覺 korunmas覺na yard覺mc覺 olur. Ayr覺ca, sebzelerin ve meyvelerin 癟ou, 癟abuk bir ba覺覺kl覺k sistemini destekleyen, depresyonu azaltan ve kansere kar覺 savaan fitokimyasallar, mineraller ve A, C, E ve K vitaminlerince zengindir.

Avokado

Kimse avakadonun faydalar覺 hakk覺nda tart覺amaz. Avokado, s羹per faydal覺 bir yiyecek ve beyin g覺das覺d覺rr. nemli miktarda omega-3 ya asitleri, oleik asitler, diyet lifi ve B, C, E12 & K vitaminleri i癟erirler. Daha spesifik olarak, oleik asit beyin g羹c羹n羹z羹 artt覺r覺r ve on y覺ll覺k bir 癟al覺maya g繹re , iddetli depresif ruh halini azalt覺r.

Daha fazla insan depresyonun 羹stesinden gelmek i癟in alternatif ve doal yollar aranakad覺r. Diyetinizi antioksidanlar, triptofan, iyi proteinler, astaksantin, omega-3 ya asitleri, allium, selenyum ve 癟ok daha fazlas覺 ile zenginletirin. D羹zenli uyku, stresten ka癟覺nmak, destekleyici olacakt覺r ve profesyonel yard覺m almay覺 unutmay覺n.

Bir cevap yaz覺n