16 May覺s 2021

Bilisel g羹c羹n羹z羹 artt覺rmak ve zekan覺z覺 gelitirmek

Kendinize arada bir zaman verin ve beyninizi yenileyin. ansl覺s覺n覺z, beyninizin kapasitesini artt覺rmak i癟in tek yapmam覺z gereken onu d羹zenli olarak eitmek i癟in zaman ay覺rmak.

Peki, bu konuda ne yapabilirsiniz? Bilisel g羹c羹n羹z羹 artt覺rmak ve zekan覺z覺 gelitirmek i癟in bu 10 basit yolu deneyebilirsiniz!

1. Yeni eyler yap覺n.

Evinize hep ayn覺 yoldan gitmek yerine, bir g羹n de baka yoldan gitmeyi deneyin. Bu sayede, beyninizi canland覺racak yeni bir eyler deneyimlemi olacaks覺n覺z. Beyninizin yap覺s覺n覺 deitirebileceiniz yollardan biri de yeni bir eyler yapmakt覺r. Bu, zek璽 seviyenizi artt覺racak yeni sinirsel yollar yarat覺r. Akam yemei i癟in yeni bir tarif 繹renebilir veya yeni bir egzersiz ekli deneyebilirsiniz.

2. D羹zenli egzersiz yap覺n.

D羹zenli egzersizin, beyin fonksiyonunu ve h羹cre 癟oalt覺m覺n覺 artt覺rmaya yard覺mc覺 olduu kan覺tlanm覺t覺r. Bu, egzersiz yaparken yeni beyin h羹creleri yaratt覺覺n覺z anlam覺na gelir. Her g羹n 15 dakikal覺k d羹zenli egzersizin beyninize yapt覺klar覺na a覺racaks覺n覺z!

3. Haf覺zan覺z覺 eitin.

evrenizdeki insanlardan ne s覺kl覺kla Keke daha iyi bir haf覺zam olsayd覺! c羹mlesini duyuyorsunuz? Haf覺zalar覺ndan ikayet etmelerine ramen, hi癟 kimse bunu deitirmek i癟in 癟abalamaz. Eer haf覺zan覺z覺 telefon numaralar覺 ve dier 繹nemli numaralar覺 ezberlemek i癟in eitirseniz, haf覺zan覺z belirgin bir ekilde iyileecektir.

4.Merakl覺 olun. 

Her eyi g繹r羹nd羹羹 gibi kabul etmek yerine g羹ndelik ileri/羹r羹nleri, temasta olduunuz hizmetleri sorgulama al覺kanl覺覺 edinin. Merakl覺 olmak ve her eyi sorgulamak, beyninizi yenilik yapmaya ve yeni fikirler 羹retmeye tevik eder. Merak bir kedi i癟in zararl覺 olabilir fakat elektrik ve bilgisayar gibi 繹nemli icatlar yaratm覺t覺r!

5. Pozitif d羹羹n羹n.

Stres ve kayg覺; mevcut beyin n繹ronlar覺n覺 繹ld羹r羹r, yeni beyin n繹ronlar覺 olumas覺n覺 durdurur. Arat覺rmalar, olumlu d羹羹ncenin, 繹zellikle gelecek zamanl覺 olarak, h羹crelerin yarat覺lmas覺n覺 h覺zland覺rd覺覺n覺 ve stres, kayg覺 d羹zeyini 繹nemli 繹l癟羹de azaltt覺覺n覺 g繹stermitir. Olumsuz d羹羹ncelerle ba etmeye ve bunlar覺 olumlu d羹羹ncelerle deitirmeye 癟al覺覺n.

襤lginizi ekebilir:   Ayr覺lmak Zor Zanaat

6. Sal覺kl覺 beslenin.

Beslenme d羹zeninizin beyin ilevleriniz 羹zerinde b羹y羹k bir etkisi vard覺r. Beyniniz, t羹ketilen t羹m besin maddelerinin ve oksijenin %20sinden fazlas覺n覺 t羹ketir. Bu nedenle, beyninizi iyi eylerle beslemeyi unutmay覺n! zellikle k覺rm覺z覺 meyve, yeil yaprakl覺 sebze, kuru yemi ve bal覺klar覺 haftal覺k beslenme program覺n覺za dahil etmelisiniz.

7. Kitap okuyun.

Okuma, beyni strese kar覺 korur. Arat覺rmalar, ayn覺 zamanda hayal g羹c羹n羹z羹 kullanman覺n, beyninizi eitmenin harika bir yolu olduunu 癟羹nk羹 zihninizi hayal ettiinizi resmetmeye zorlad覺覺n覺z覺 g繹stermitir. Okuma ise hayal g羹c羹n羹z羹 tetiklemek i癟in harika bir yoldur! Okuyun, hayal edin ve beyninizi g繹zlemleyin.

8. Yeterince uyuyun.

Uyku beyin i癟in ar覺nma etkisi yarat覺r. Bu, v羹cudunuz h羹creleri yenilerken g羹n boyunca beyninizde biriken toksinleri ortadan kald覺r覺r. Uyku saatlerinden etkili bir ekilde yararlanmak i癟in her akam ortalama 8 saat uyuduunuzdan emin olun!

9. Navigasyondan kurtulun.

Harita okuma g羹nleri ge癟mite kald覺. Navigasyon ve GPS kullan覺m覺 hayatlar覺m覺z覺 daha kolay hale getirmi olsa da, beynimizi yavalatt覺 ve verimini d羹羹rd羹. Eski al覺kanl覺覺n覺za geri d繹n羹n ve arad覺覺n覺z yeri bulabilmek i癟in bir harita kullan覺n (Bu, mek璽nsal ilikileri anlaman覺z i癟in beyninizi 癟al覺t覺r覺r.)

10. Hesap makinesinden kurtulun.

Basit denklemleri 癟繹zmek ve hesaplama yapmak i癟in imdi ak覺ll覺 telefonlar ve diz羹st羹 bilgisayarlar kullan覺l覺yor. Bu basit ilemler i癟in harici bir cihaz kullanmay覺 b覺rak覺n ve beyninizi kullanmaya al覺覺n. Al覺verite ald覺klar覺n覺z覺n tutar覺n覺 akl覺n覺zdan hesaplamak, g羹nl羹k beyin egzersizi ihtiyac覺n覺z覺 kar覺layabilir.