31 Ocak 2020

An覺n tad覺n覺 doya doya 癟覺kar覺n

襤癟inde bulunduunuz ana dikkatinizi verir vermez hayat覺n ne kadar kutsal olduunu fark edersiniz. Dinginliin G羹c羹 adl覺 kitab覺nda Eckhart Tolle An覺 yaad覺k癟a, var olman覺n sade ve bir o kadar derin olan mutluluunu hisseder, t羹m yaam覺n kutsal taraf覺n覺 fark edersiniz der.

Zaman覺n elinizden kay覺p gitmemesi i癟in, o an orada ne olduunun bilincinde ve hislerinizle iletiim halinde olman覺z olduk癟a 繹nemli. Bunu yapabilmek i癟in, gelecek hakk覺nda kurgulayan ve ge癟mite gezinen zihinsel aktivitelerden s覺yr覺lmak ve onu etkileyen b羹t羹n duygu ve hisleri kar覺lamak i癟in bedende olmak gerekir.

Psikoterapist B矇atrice Mill礙tre bu durumu, Bedende olmak; 繹nce hislerimize kulak vermek, daha sonra da onlar覺 adland覺rmakt覺r. Bu, an覺n ger癟ekliine hislerimiz arac覺l覺覺yla balanmam覺z覺 ve duygular覺n getirilerini anlamam覺z覺 salar. Ayn覺 zamanda, ihtiya癟lar覺m覺zdan ve arzular覺m覺zdan yola 癟覺karak bir d羹羹nce ya da tasar覺 oluturmam覺za yard覺mc覺 olur diyerek anlat覺yor. Size 繹nerdiimiz egzersizler, yaad覺覺n覺z anlara renk ve huzur katman覺za, dolay覺s覺yla da anlardan daha 癟ok keyif alman覺za yard覺mc覺 olacak.

Otomatiklemekten ka癟覺n覺n :

Uyumadan 繹nce, yata覺n覺za rahat bir ekilde yerlein ve ge癟irdiiniz g羹n羹 bir film eridi gibi ad覺m ad覺m g繹z羹n羹z羹n 繹n羹ne getirin. Yapt覺覺n覺z iin otomatikletiini d羹羹nd羹羹n羹z bir ana gelince orada durun (market al覺verii yapmak, yemek yapmak ya da sofray覺 haz覺rlamak gibi). Daha sonra, bu ileri an覺n daha 癟ok fark覺nda olarak yapsayd覺n覺z, neler hissedeceinizi akl覺n覺zda canland覺r覺n ve kendinizi sorgulay覺n. Bir sonraki g羹n uyand覺覺n覺zda, 繹nceki gece hissettiklerinizi m羹mk羹n olduunca net bir ekilde hat覺rlamaya 癟al覺arak g羹n羹n羹z羹 programlay覺n. Akam, otomatik olarak yapt覺覺n覺z aktiviteleri yeniden not edin ve bunlar覺 ertesi sabah daha yava ve an覺n fark覺nda olarak yapmak i癟in bir program oluturun. Zamanla duygu ve hislerinizin daha 癟ok bilincinde olarak, hem kendinize hem de bulunduunuz ana kar覺 olan dikkatinizin ve fark覺ndal覺覺n覺z覺n artt覺覺n覺, bunun da g羹n i癟erisinde her an覺n tad覺n覺 癟覺karman覺za olanak salad覺覺n覺 g繹receksiniz.

襤lginizi ekebilir:   襤癟 Huzur 襤癟in 5 neri

G羹zeli 繹v羹n:

Frans覺z d羹羹n羹r Charles P矇pin, Gizem 癟ou zaman bizi korkutur. Anlamad覺覺m覺z eylerden korkar覺z. G羹zellik, bize gizemin mutluluk veren bir deneyimini sunar. Belki de g羹zelliin en b羹y羹k meziyeti, anlayamad覺覺m覺z eyleri sevmeyi bize 繹retmesidir diyor. Hi癟 羹phesiz ki g羹zellii iliklerimize kadar hissettiimiz manzaralarda zaman yavalar; 覺覺k ve g繹lge oyunlar覺, g羹n doumunda veya bat覺m覺nda oluan renkler, uzaklardaki k羹癟羹k bir vadinin tatl覺 manzaras覺 ya da bir deniz k覺y覺s覺n覺n muazzam sessizlii G羹zellii g繹rmek ve hissetmek, kendimizden 癟ok daha b羹y羹k ve engin olana ulamak anlam覺na gelir. Bir y羹celiin yans覺malar覺 olan bu g羹zellikler, basit bir teekk羹rle, meditasyonla, 癟izimle, fotorafla ya da bir duayla 繹v羹lmeyi hak ediyor. G羹zellii methederek yapt覺覺m覺z asl覺nda hayat覺n kendisini 繹vmek ve kendi hayat覺m覺z覺 b羹y羹tmektir.

Zaman覺 durdurun :

G羹zel anlar her zaman 癟ok 癟abuk ge癟er. Bunu ge癟mii y璽d ederek kim bilir ka癟 kez d羹羹nm羹羹zd羹r. Ve bu anlar覺 bilin癟li ve duygular覺m覺zla iletiim halinde yaamad覺覺m覺zda, zaman daha da h覺zl覺 ge癟er. Psikiyatr ve psikoterapist Christophe Andr矇, fiziksel ve ruhsal rahatl覺覺n daha uzun s羹rmesi ad覺na, pozitif psikolojiden doan bir egzersiz 繹neriyor. Kendinizi iyi hissettiiniz bir an覺 yakalay覺n ve o resme bak覺n. Daha sonra dikkatinizi ne hissettiinize verin: Rahatl覺k, dinginlik, genilik, ferahl覺k ya da canl覺l覺k Bunun tad覺n覺 癟覺kar覺n. Bu an覺 oluturan b羹t羹n 繹eleri akl覺n覺za kaz覺y覺n: I覺k, sesler, koku, tatlar, renkler, eyalar ve ifadeler. Akl覺n覺zdan sizi 癟evreleyen y羹zlerin, manzaran覺n ve ortam覺 oluturan b羹t羹n unsurlar覺n bir fotoraf覺n覺 癟ekin. Size ait olan bu an覺y覺 belleinize kaydedin, ruhunuz ve bedeninizle tad覺n覺 癟覺kar覺n. Hayata bu hediye i癟in teekk羹r edin. Mutluluunuzu sizi 癟evreleyen insanlarla da paylaabilirsiniz. Mutlu anlar覺n覺z覺 daha da pekitirecek kelimeler se癟in ve kullan覺n. Yaad覺覺n覺z g羹zel anlar覺 yaz覺ya d繹kmeyi de deneyebilirsiniz. G羹zel an覺lar覺 bu imajlar arac覺l覺覺yla yeniden yaamak, o anlarda yaad覺覺n覺z g羹zel hislerin de i癟inizde canlanmas覺n覺 salar.

襤lginizi ekebilir:   襤likilerin son obsesyonu ''Sosyal Alerji''

Keyif almay覺 rit羹eliniz haline getirin :

Ailenizle veya dostlar覺n覺zla kahvalt覺 yapmak, sevgilinizle romantik bir yemek yemek, du almak, al覺veri yapmak, yemek yapmak Bu anlar覺n hepsi rit羹elletirilebilir. Tek yapman覺z gereken, bu anlar覺n esiz ve deerli bulumalar olduunu fark etmek. Bu sayede otomatiklemekten ve i癟inde bulunduunuz anlara olan bak覺覺n覺z覺n s覺radanlamas覺ndan uzaklaacaks覺n覺z. 襤e tepkilerinizi yavalat覺p hislerinizi yaayarak balay覺n. Daha sonra bu anlar覺 nas覺l daha g羹zel k覺labileceinizi hayal edin, (dekorasyon, aksesuarlar, mimikler, m羹zik, k覺yafetler). Ortaklaa ger癟ekletirdiiniz ilk rit羹elinizde o an覺n ne kadar deerli olduunu dile getirmekten 癟ekinmeyin, 癟evrenizdeki kiilerle beraber o an orada olman覺n bir l羹tuf olduunu s繹yleyin. Bu tutumunuz etraf覺n覺zdaki dierler kiileri de iyi bir ruh haline sokarak onlar覺 an覺n tad覺n覺 癟覺karmaya davet eder.

羹kredin :

襤sterseniz y羹ksek sesle, isterseniz i癟inizden S覺cak ve iyilikle dolu bir ortamda, her huzurlu, mutlu ve hayat dolu hissettiinizde, her yemekten sonra, g羹zel bir uykudan ya da ekerlemeden uyand覺覺n覺zda 羹kredin. Evrene, kadere, Tanr覺ya, hayat覺n kendisine teekk羹r edin. Pozitif psikolojinin esaslar覺ndan biri olan minnet duygusu; kalbinizi a癟ar, yaam enerjinizi y羹kseltir, sizi daha mutlu ve g羹zel f覺rsatlar覺 yakalamak konusunda hevesli k覺lar. Bu ayn覺 zamanda, u anda, burada olarak ne kadar ansl覺 olduumuzu g繹rmemizi salayan 繹nemli bir fark覺ndal覺k egzersizidir.

G羹zel anlar覺n覺zdan bir hat覺ra defteri oluturun :

Zaman覺 durdurmak, keyif almay覺 rit羹elletirmek ve g羹zeli 繹vmek konular覺nda pratik yapmaya balad覺n覺z. Peki, neden bu g羹zel anlardan bir defter oluturarak yaad覺覺n覺z deneyimleri kaydetmeyesiniz? Yazmak, deneyimlediiniz anlar覺n b羹y羹s羹n羹 tekrar yaaman覺z覺 salar. Ayr覺ca bir hat覺ra defteri oluturmak, moraliniz bozuk olduunda veya hi癟bir zaman tamam覺yla mutlu olamayaca覺n覺z覺 ve hayat覺n覺za renk katma konusunda yetersiz olduunuzu d羹羹nd羹羹n羹zde, sizi rahatlatacak deerli bir yolda olur. Elinize 癟ok k羹癟羹k olmayan bir k璽覺t al覺n ve belleinizden 覺覺ldayan an覺lar覺 yaz覺ya d繹k羹n. Yazarken g羹zeli aramay覺n (bu ekilde hislerinizin i癟tenliini ve doall覺覺n覺 kaybedebilirsiniz) ve deneyimlerinizi olabildiince detayl覺 bir bi癟imde betimleyerek yaz覺n. iir yazmaktan korkmay覺n, 癟izimler ve kolajlar yap覺n.

襤lginizi ekebilir:   Rorschach M羹rekkep Lekesi Testi Hakk覺nda

Bir cevap yaz覺n