6 ┼×ubat 2021

Al─▒┼čveri┼čte M├╝zi─čin G├╝c├╝

Reklamc─▒lar insanlar─▒n baz─▒ ezgileri belli olaylarla, ruh halleriyle ve ├╝r├╝nlerle ili┼čkilendirdi─čini ve bunun da al─▒┼čveri┼č davran─▒┼člar─▒ndaki olas─▒l─▒klar─▒ etkiledi─čini iyi bilirler. Ger├žekten de insanlar, arkadaki m├╝zi─či tam olarak fark etmeseler bile, m├╝zikal ipu├žlar─▒ndan etkileniyor olabilirler.

M├╝zik ├╝zerine bir ├žal─▒┼čmada, psikologlar m├╝┼čterilere geleneksel Frans─▒z m├╝zi─či (akordeon) ya da geleneksel Alman m├╝zi─či (Bierkeller nefesli orkestras─▒ – “umpah”) dinlettiler ve deneye ait ┼čarap raflar─▒ndan ┼čarap sat─▒┼člar─▒n─▒ izlediler. Raflarda Frans─▒z ve Alman ┼čaraplar─▒ vard─▒ ve hem fiyatlar─▒ hem de tatlar─▒ denkti. Frans─▒z m├╝zi─či ├žal─▒nan g├╝nlerde sat─▒lan ┼čaraplar─▒n y├╝zde 77’si Frans─▒z, Alman m├╝zik g├╝nlerindeyse y├╝zde 73’├╝ Alman markalar─▒ oldu. ─░nsanlar ├žal─▒nan m├╝zikle uyumsuz ┼čarap yerine, bundan ├╝├ž ya da d├Ârt kat daha fazla, ├žal─▒nan m├╝zikle uyumlu ┼čarap sat─▒n alma e─čilimi g├Âsterdiler.

─░lginizi ├çekebilir:   Online terapi nedir?

Bir cevap yaz─▒n