6 Åžubat 2021

Alışverişte Müziğin Gücü

Reklamcılar insanların bazı ezgileri belli olaylarla, ruh halleriyle ve ürünlerle ilişkilendirdiğini ve bunun da alışveriş davranışlarındaki olasılıkları etkilediğini iyi bilirler. Gerçekten de insanlar, arkadaki müziği tam olarak fark etmeseler bile, müzikal ipuçlarından etkileniyor olabilirler.

Müzik üzerine bir çalışmada, psikologlar müşterilere geleneksel Fransız müziÄŸi (akordeon) ya da geleneksel Alman müziÄŸi (Bierkeller nefesli orkestrası – “umpah”) dinlettiler ve deneye ait ÅŸarap raflarından ÅŸarap satışlarını izlediler. Raflarda Fransız ve Alman ÅŸarapları vardı ve hem fiyatları hem de tatları denkti. Fransız müziÄŸi çalınan günlerde satılan ÅŸarapların yüzde 77’si Fransız, Alman müzik günlerindeyse yüzde 73’ü Alman markaları oldu. Ä°nsanlar çalınan müzikle uyumsuz ÅŸarap yerine, bundan üç ya da dört kat daha fazla, çalınan müzikle uyumlu ÅŸarap satın alma eÄŸilimi gösterdiler.

Ä°lginizi Çekebilir:   Netflix ve EÅŸcinsellik

Bir cevap yazın